lørdag 6. desember 2008

Luke 6: Julestjerna







Luke 6: Julestjerna
Ikkje mykje som minnar om advent eller jul her i huset. Huset står på "håve"! Eg er så glad for at det er søndag i morgon. Kviledag? Jaja, ispedd litt vask og rydd så skal eg jammen også kvila! :-)
Det einaste som minnar om jul her i huset må vera julestjerna vår. Papirstjerna som er tredd med perler og paljettar, er ny i år. Men eg undrar om eg faktisk kjøpte ei nett lik i fjor!? I såfall må det bety at smaken i år er lik smaken eg hadde i fjor... (Skal bli spennande når julepynten tek turen ned frå loftet). Stjerna er kjøpt på Sæbøvik Gåver & Leiker.
I dag var me til Haugesund, der me enda opp på verdens beste lunch, i fantastiske lokaler! Er faktisk mett enda! Bordet bugna med julesylte, skinker, tomatsild, eggerøra, kreps, kongekrabbe frå nord, bagels, kakao osv. Diverre for dykk så var dette ikkje ein ny kafe som er opna, men eit besøk til ei kjekk veninna og hennar kjære! :-) Takk for oss, me kjem gjerne igjen!

9 kommentarer:

david santos sa...

Brilliant!

Frk Mille sa...

Nok et nydelig bilde fra ditt hjem. Flott stjerne, likner litt på den som jeg sto og så på i dag på Åléns.

Ha en fin lørdagskveld.

Den gode feen sa...

Ha ha, ser at du også har fått kommentar frå David Santos ;) Sikkert spam.
Men du, eg skulle berre sei at lunsjen høyres fantastisk ut. Eg vart rett og slett svolten av å lese om den nå :) Klem

Emmeline sa...

DU hva er det med han der David Santos. Alt er så brilliant liksom... Hos meg også, men der var postingen fantastisk også... Fantastic posting.

Neida, nå må jeg ikke tulle---men man kan på en måte fort begynne å lure litt.

Jeg har forøvrig fått meg en fan fra Australia også, og hun sender bildet av palmen sin med julelys i på epost. Herligheten så gøy. Hun har skjønt hva Emmeline liker dypt derinne. Snart kommer jeg til å poste alle palmelysbildene i eget innlegg.

Men for å være litt alvorlig så er det sikkert kjekt for en som bor i palmelysland å følge med på hva vi gjør her hjemme. Her hvor det er naturlig mørkt og kaldt når det er jul. Der det virkelig er STOR forskjell bare man henger opp en stilig stjerne fra Sæbøvik gaver og leiker. Det er nok mer svung over julestemningen hos oss for å si det sånn...

I motsetning til deg har jeg kjøpt meg verdens største stjerne i vinduet. Mye større enn den jeg kjøpte i fjor. Ligner ikke i det hele tatt, og er kjøpt på Åhlens. Det blir nok første og siste gangen den henger der. Måtte ut for å se hvordan det så ut utenfra, da kom en nabo forbi og kommenterte. SOLID STJERNE dere har fått dere. Hadde dere planlagt å ha den største i hele gaten???

HUTTETU.... Plutselig er man stemplet som stormannsgal stjernedame foran hele nabolaget.
Hva vil nabolaget si når det dukker opp ytterligere to turkise stjerner i neste uke?? Spesialbestilt fra Sverige?
Ikke bra!

I morgen skal girlanderen opp rundt døren og på rekkverket. Det er en sabla jobb, og i dag ringte en av venninnene til Josefine og lurte på om jeg var syk? Eller om jeg var bortreist enda??
For faren hadde gått forbi og sett at vi ikke hadde hengt opp julelysene rundt døren. Og det var helt unormalt... Herliga London. Skulle tro vi bodde i en bygd med bare fem hus!!!! Men det gjør vi ikke. Du får hilse så mye til Daviden; Ha en brilliant aften, det lille som er igjen av den;)

mali-mo sa...

Har hatt besøk fra denne Daviden jeg også. Har dere fulgt profilen og sett inne på siden hans? Lot meg ikke akkurat bergta for å si det sånn. Ikke helt stabilt gjerne.

Lusjen hørtes herlig ut! Vi bruker å ha en slik her hos oss 1 nyttårsdag. Langbord gjennom 3 rom og SPISING hele dagen. Helt helrig! Men må jo være enda kjekkere en "vanlig" lørdag. Hvis hun venninen din i Haugesund har lyst på flere venner må du gjerne henvise henne til meg. Jeg er i Haugesund rett som det er og er alltid klar for kakao, hehehe;)

Fin stjerne...her er det ikke en enda stjerne å se. Men har lovet gulluingen at vi skal henge opp lys i buskene ute imorgen. Og jeg har kjøpt adventslys (triumferende utrop)!!!!! God lørdagskveld ;)

mali-mo sa...

Der var det så mye skrivefeil at jeg ser ikke helt hensikten med å PRØVE å rette det opp igjen engang;);)

Prinsesse Elin sa...

Julestjerna de likne veldig på mi. Eg kjøpte den ifjor og er strålande fornøyd med den. HURRA FOR LITT SÅNN ETNISK.:o)

Anette {foreldremanualen} sa...

Nydelig! Så mange vakre bilder du har på bloggen din! :-D

rod i hob sa...

Kjempefine stjerna! Tenk for bare ett par år siden så kunne me omtrent bare velga mellom kvit plast og metallstjerna i forskjellige farga...! Verden går framøve! Brilliant som david santos ville sagt de :-)