mandag 24. november 2008

Julekort


Førebuing til årets julekort er byrja. Bilete gjev ein liten smakebit. Må ta fotograferinga og designet litt innimellom, ettersom eg også tek imot bestillingar, og lagar julekort for mange andre. Sjølvsagt ta kontakt, viss du ynskjer julekort frå BO design & foto.


Eg pleier å laga julekorta mine med eit tema. I fjor var det "Engler daler ned i skjul", året før det var det pepperkaketema, med oppskrift og minipepperkaker. Årets tema er faktisk litt difust, men får vera ei overrasking (for både mottakar og avsendar) når det er heilt ferdig. Hadde litt mange idear, og må derfor vera sterk og "kill my darlings" som det heiter så fint!


Problemet med årets julekort er at eg fekk ein knallide i fjor, men som eg ikkje skissa eller noterte meg. Den fabelaktige, knallideen er gløymt! (Skal ikkje sjå vekk frå at ideen ikkje var så ekstraordiner, men er blitt meir fabelaktig ettersom tida går...). Det eg hugsar var at eg stod nedfor garagen når ideen small i hovudet mitt! Det har irritert meg grenselaus at eg ikkje kjem på kva det var som var så utrulig bra! Eg har til og med stått nedfor garagen i håp om at hjernen min kunne framkalle denne gode julekortideen... Men nei, min hjerne hugsar heller på ting som hadde faktisk vore kjekkare å gløyma!


Jaja, julekort blir det, for julekortlista mi blir berre lengre og lengre, ettersom eg sender både til konge og fedreland! :-)


Ha ei god veka!

24 kommentarer:

E:-) sa...

Den smakebiten var utrulig vakker! Det blir sikkert et helt fantastisk flott julekort! Har sniktitta på fjorårets, og det var helt nyyyydelig, så jeg gleder meg til å se det ferdige produktet:-) Så irriterende med den fabelaktige ideen!! Den blir sikker bare mer og mer fabelaktig dess mindre fremkallelig den blir....
Jeg er så og si ferdig med årets julekort, deilig:-)
Ha en fin dag!

Christina sa...

Vi forsøkte, som de amatørene vi er, å ta bilder i går! Da var det nydelig vær ute så vi tok på snuppa penklærne og satt henne på lammeskinnet ute... Hun var i supert humør, men det er ikke lett å ta bilde av 1 åringer..
Vi fant ett av 200 stk som vi ville bruke... :) Haha.. Amatører er vi!
Men kjempe fint tips å ha et tema... Det har jeg ikke tenkt på! Så neste år blir det tema!!!

Ha en flotters uke!
Klem
C

Emmeline sa...

NYYYYDELIG smakebit. Lillemoren er SÅÅÅÅ skjønn og deilig.
Du er så kretiv og knallflink;)
Tenker at julekortene dine er en hit i kretser over hele det norske land, og sikkert utenfor også;) Jeg tenker bare på hvilken mottakelse disse takkekortene dine har fått, da må jo bare folk glede seg storveis til å få kort fra deg hver jul. JEG VIL VÆRE PÅ LISTEN OGSÅ;)

Jeg må si at det er årets julebrev som er en slager i vår familie. Jeg sender bl.a. til min mann sin fjerne familie...
En hel masse navn som jeg har på en liste og ikke aner hvem er....

Da vi var på sommerferie nå i år kom det plutselig en fremmed mann bort til meg og han var SÅÅÅÅ begeistret. Du skjønner det julebrevet fra dere er årets høydepunkt. VI er alltid så spent på å lese alle de morsomme historiene fra året som har gått, og alt det mannen din ikke har gjort...Vi pleier å lese det høyt flere ganger, og når ungene kommer hjem så spør de etter julebrevet.

SÅÅÅÅ FLOTT sa jeg og tenkte så det knakte, for jeg hadde ikke den fjerneste anelse om hvem mannen var.... Kunne det være at han trodde jeg var en annen?

Da jeg kom ut i bilen kommanderte jeg mannen min til å kjøre rundt butikken og så parkerte vi bak et hjørne til den ukjente kom ut...
HVEM ER DET spurte jeg, og min mann kunne fortelle at dette var hans onkel...Du verden!!!
Du snakker meg om tette familiære bånd i den familien gitt...

Vel vel. Ser du kvir deg for foredrag og det gjør jeg også. Hundre mennesker som ankommer den nye brannstasjonen. Happy for at de skal få fri en hel dag på jobb for å være på SPENNENDE dag med meg istedet.
Jeg har foreløpig INGEN TING klart om hva jeg skal si; Bortsett fra at jeg skal takke C brigaden for å ha satt frem stoler. Så skal jeg si at om jeg skulle satse på en karriere som brannmann ( lite trolig) så har jeg bestemt meg for å være med i C brigaden jeg også... Siden jeg har et navn som begynner på C.

Og det er det ENESTE jeg har planlagt å si....På en HEL dag. Jeg tror jeg besvimer av skrekk allerede, men når jeg kommer hjem og klokken nærmer seg midnatt skal jeg nok begynne å planlegge noe.... LYKKE LYKKE TIL du også. SEE U SOON! Klem

Emmeline sa...

UUUUPPPS... Det ble jammen santen i overkant langt gitt;) SORRY..hehe

Ingunn sa...

Så fint bilde!!!Så artig med personlige julekort!Tenker alle mottakerene blir fornøyde;)

Klem Ingunn

Fire Hjerter sa...

Nydelig smakebit. Gleder meg til å se sluttresultatet.
Selv vurderer jeg å bruke et bilde tatt i sommer iogmed at begge guttene var fine samtidig på det - noe som ikke er lett å få til.

Emmeline sa...

Jepp; RACERSKRIVING er faktisk min stolthet. De misunner meg på kontoret, jeg er nemlig en rev på tastaturet--og ingen er i nærheten av mitt tempo. Det er bra jeg er rask der, for ellers går det ganske treigt med det meste!
Godt at jeg er tilgitt den lange kommentaren. PUH:)

Tussaluso sa...

Hei, nydeligt bilde. Gler meg til å sjå julekortet ferdigt. Takk for sist forresten. Da va veldig kjekt. Tida gjekk jo altfor fort. Går ut ifra at du hadde ein fin dag i Fitjar. Været var jo perfekt.
Snakkast!

ceciliegrut sa...

Nydelig Bodil! Som vanlig :o) Du er UTROLIG DYKTIG! Og det er en fryd hver gang du viser hvor kreativ du er.

:o)

mali-mo sa...

Blir nok et kjempeflott julekort ;) Skulle tatt bilder her vi også, og hadde selvsagt tenkt å te dam ute i all den vakre snøen, men hvor moro er det å være ute i kulden når man er liten og syk? Nix. Det blir inne med feberrøde kinn ;)

Er det ikke typisk å glemme de gode ideene? Overbelastning av hukommelsen tenker jeg ;) Har kjøpt meg en liten huskebok som kompensasjon ;)

Ha en fin dag!

rod i hob sa...

Kongen glede seg nok allerede!
Du e kjempeflink -å eg glede meg te å sjå årets resultat :-)

Eg ska då laga julakort av susse-pusane mine :-) Ha ha -e nå kjekt å gi igjen når eg har fått så mange fine i så mange år.... Å meg på enn skinnfell slår vel kje akkurat ann...

Lykke til på foredraget ditt i mårå -de går nok veldig bra!

Henriette sa...

Gler meg til å sjå det ferdige resultatet:)

Tenkte berre eg skulle nemna at det er eit aldri så lite uhøgtidleg juleverkstad, med kortlaging på kaffibaren kl 20.00 onsdag. Tilbod på kaffi og kaker, 10% på mat hos naboen. Ta med det du vil til kortlaginga, så kosar me oss med julemusikk og god "drøs".

Klem:0)

Jessica - bymom.se sa...

Vilket vackert foto! Alla dina foton är förövrigt vackra!

/En beundrare från grannlandet

Guttemamma sa...

Ingen sak når mor er så flink med kameraet!! Ler av det du sier om den gode ideen som forsvant, sånn har jeg det innimellom og..skremmende!!

Minnelita sa...

Smakebiten så bra ut ihvertfall. Nydelig jente. Har også knotet med mine kort for tiden . Tror de er klare nå. Ikke så enkelt med onger som ikke liker å bli fotografert. Sånn er det når mamma er fotograf.... Blir litt mye kanskje. Gleder meg til å se resultatet ditt.

Anonym sa...

Så fint bilde, mollo e jo bare kjempeskjønn =)
Må bare sei at dei e heldige dei som e på julakort-listo di, blir nesten misunnelig...
eg skal og snart gjera eit lite forsøk på julakort, må bare få dåpen til vetlajento overstått først; så det blir ei travel veka nå..
lykke til med kortproduksjonen =)
Helsing IT

hvorfor ikke... sa...

hehe! Du skriver morsomt;)
og tar fantastiske bilder...dååån, sukk! og for ei skjønn jente;)

Vips så smeller nok en kreativ idè i hodet ditt igjen...bare du slutter å lete etter den fra i fjord...

Kjenner meg så igjen i det med å stille seg opp på samme sted, og prøve å komme på den luuuure idèen
Veldig morsomt og gjenkjennende fortalt....og kanskje...den egentelig ikke var såååå god, hehe!

innendørs sa...

hehe, morsomt skrevet - som alltid!!! Rart med sånne uovertruffne ideer som bare forsvinner - hatt noen sånne jeg også! Men smakebiten ser veldig lovende ut da! Og så gøyt med tema - den ideen tror jeg nesten jeg må tjuvlåne, skrive i en bok, og håpe jeg husker når jeg får noen søte små som kan pryde forsiden på julekort:)

Go'tirsdagskveld til deg!!

Tante Mimmi sa...

So søte atte!!!:)
Og du, no må du ned te bydn og fylla opp att! Julakorto på Giga! Knakande flotte! Måtte ha!!!;)

ANETTESHUS.COM sa...

Nyyyydelig bilde! Dette blir et vakkert julekort!

Klem Anette:)

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Så vackert så vackert ♡

Klemmer fra Sessan

Charlotte - FO² sa...

Nyyyyydelig bilde ja :)

Smineset sa...

De blir sikkert fine uansett! Men jeg blir helt tullete når jeg ikke kommer på slike ting, så jeg skjønner deg godt.

Ønsker deg en super dag og ett plutserlig innfall av garage-hukommelse... :-)

Vibeke sa...

Bare innom for å ønske deg en fin adventshelg!Er litt tidlig ute men tar noen bloggfrie dager pga. ting og tang som må tas tak i :o)Ting gjør seg fillern meg ikke sjøl her i huset...Søren!!!

Klem Vibeke.

PS: Filmene kommer litt nærmere jul :o)