mandag 2. februar 2009

Kritt


Lo så inderlig godt når eg las innlegget til den gode feen om soppteikninga mi hjå tannlegen på Sæbøvik. Historia er sann, teikninga av soppen hang der i så mange år, at den vart GUUUUL!
Ettersom me er i ryddemodus her i heimen så dukkar diverse opp. Dette bilete dukka opp innimellom symjeføtter og verktøy!
Tenkte eg fekk dela det med dykk, som eit prov på at teikneferdighetene mine har utvikla seg sidan soppkunsten på -80 talet!
Dette sjølvportrettet (med lukka auge - prøv den du!) laga eg på -90 talet. Oppgåva var at ein skulle portrettera seg sjølv i eit kunstverk. Min inspirasjon var Madonna av Munch. Teknikken var pastellkritt. Trur det er på tide å utvikla seg vidare ved å finna fram teiknesakene...viss eg gidd! :-)

8 kommentarer:

mi-rachel sa...

imponert over tegneferdighetene dine!
eg har og laget selvpotrett med munchs madonna som inspirasjon da jeg gikk på lærerskolen.men du kom uendelig mye bedre fra det enn jeg!!!

Marias skriblerier sa...

Oi, flott kritt-tegning! Imponert!

rod i hob sa...

Så flott!!
Du kan TEGNA og ja, eg forstår ikkje koffor eg blir øvegidde!!! Du e kjempeflink!

Eg å tre kusiner ska ha ett bittelite bloggtreff i h-sund på onsdag. Der me hjelpe kverandre litt :-) Blir kjekt!!

Minnelita sa...

Fy f..... Du e jo råbra til å tegne også.

Sasha sa...

Kjempeflott! Du verden så mange strenger du har å spille på. Jeg tar bilder fordi jeg ikke får til å tegne ting(men jeg tar jo ikke bilder som dine da-bare til husbruk)

Anonym sa...

Wow, så FLOTT bilde! Trodde først det var en skulptur da jeg kun så nærbildet av det først.. Så dyktig er det flere som skulle ønske de var.. kremt..!

Carina Dale sa...

Nå ble jeg skikkelig imponert! Så flink du er!!

MODERN COUNTRY sa...

Jeg sier det jeg Bodil, du kan!! Pastell og kullstifter er mine favoritter å tegne med, har brukt det selv mye tidligere. Men du og du så flott du får frem uttrykket i ansiktet. Som alltid er jeg mektig imponert!

Klem