torsdag 18. februar 2010

Karneval!


KaRneVal


I går var det vår tur til å senda "gjengen" på karneval i barnehagen. Alle som har barnehageborn, har hatt borna i barnehage eller kjem til å få barnehageborn må gjennom utkledning i februar.

Våre håpefulle var kledd ut som 90% av dei andre ungane.
Prinsessa og Kaptein Sabeltann!

Storesøster var nok den som gledde seg mest. Kvelden før låg alt klart til den store dagen. Halv sju ville ho legga seg slik at det vart morgon ganske kjapt!
Høgdepunktet er nemlig å få lov til å bruka sminke! Det er himmelen på jord! Rosa i kinno! Høghelte sko! Gid a`meg! Tryllestav! Sukk og stønn -eg er vakker!!!
*Det er i slike tider ei usminka mammaBodil lurar på om denne jentejenta er mi...
Eg var nemlig ei gutejenta. Bestevenen min var Gunnar. Håret var kortklipt og favorittplagget var ei revolverdongribukse! :-)

VetleKapteinen vår gledde seg også,
om han syntes han var så skummel at han nesten var redd seg sjølv...
:-)

God karnevalstid til dykk alle!


 

13 kommentarer:

Olstad sa...

De var veldig fine mine to var Hund og Cowbo. Her var høydepunktet at det var lov med kruttlapp pistol det er nemmelig ikke lov til vanlig gutter og jenter er nok forskjellige. Men mine hadde ingen mamma som tenkte på å ta bilde, det tenkte jeg først på nå når jeg så dine fine bilder.

Ha en fin dag.

Tante Mimmi sa...

he,he! soo fine atte!Hærlege bilder!
jO då! I morgon må me til pers... "sessa"...ingen tvil og noko sååå keisamt! Kalkun,marihøna, ei gamal kjerring,monster ..alt hadde jo vore kjekkare! ...godt me vaksne også er invitert i karnevall!
Så i kveld skal eg legge meg tidleg;)

Unknown sa...

Herleg!!

Jannicke sa...

Åhhh, så herlig!!! Prinsesse snupp var yndig!!! Jeg var akkurat slik : Skikkelig girly-girly!! Det er datteren min også ;o). Vær glad du har en jente-jente og en gutte-gutt! Hiv og hoi! Klem J.

Margrete sa...

Så nydelege dei er! Og du skriv så bra!! Alltid så kjekt å lesa det du skriv :-)

Safina sa...

Hehehe kjenner meg igjen, min Lille Frøken er nemlig også en liten prinsesse. Kvelden i forveien ble det nesten ikke søvn så spent var hu. Koselig me dbilder.
Ha en fin dag
Kos

xxxxx

toves sammensurium sa...

FOR NØEN SKJØNNE UNGER!! Og nydelige bilder!!! Kjenner igjen både sjørøver og prinsesse-antrekkene...vi har en del varianter av dem her i heimen også..men faktisk får mine IKKE bruke slike på karneval på barnehagen sin - der er det temaer som Thorbjørn egner,Hakkabakkeskogen etc......ikke alltid like enkelt. Men gøy har de det likevel,og det er herlig å sende banra forventningsfulle avsted til karneval i barnehagen :)))

Anita sa...

Godt å sjå at trenden er lik på "galna sio tå fjorden" og. Å vera prinsessa er den største drøm som går i oppfyllelse. Var ein fin Kaptin Sabeltann og.

NL sa...

Så vakre (karnevals)barn. I morgen skal jentene våre på 5 og 2 år kle seg ut i bhg. Stor stas!

Ha en god dag :)

Kari-Anne sa...

Haha , kjenner meg igjen der ! Vi hadde Sabeltann lenge som favoritt vi også! Og i dag er det karneval i Stadsbygda og! Morsomt!

mali-mo sa...

Såsjønne!

Her blir det karneval neste uke. Lillemalien skal være prinsesseballettdanserinnefe. Jepp, samtidig. Det er fritt tema og det ser det ut til at hun har tenkt å utnytte til det fulle. ,;)

Jeg lurer også på hvor pyntedolledukken min kommer fra. Kanskje eplet faller et godt stykke fra stammen på enkelte områder?

Håper du har det flott og koser deg med jobb. Nydelige bilder av de to sjønne ;)

FruLisa sa...

Så utrolig dine de var :-)

Har vært karnevall i barnehagen vår også, de hadde tema "eventyr" - så jeg sendte avgårde et lite troll.

Mange fine kostymer, godt å slippe Spiderman & Superman:-)

Nå er det straks: Heia Norge

Fru Hermez sa...

Faaantastiske bilder og tekst!!!! Kjekt å følge bloggen din - inspirerende.....

Ha en deilig helg...
Kjersti