onsdag 8. juni 2011

J I E L D E


Fyrste gong eg såg ein Jielde lampe "live" var på eit fotoshoot for Rett Hjem, då Trude Vaaga var stylist. Hugsar at eg var usikker om kva eg egentlig syntes om lampen. Fin? Stygg? Røff? Tøff? Merkelig? Men nokre objekt treng å synkast inn, for så at ein aldri gløymer dei. :-) 

Eg har derfor lenge vore på jakt etter den "perfekte" Jielde lampe. Kva farge? Kor mange ledd?  Matt eller blank? Endelig fant eg den på Ølen Møbler! Fire ledd og matt svart farge = perfekt. Nå har den glidd inn i stova og me er alle veldig nøgde...:-)


19 kommentarer:

Kerstin sa...

Den var lekker. Passet veldig fint inn.
Ha en fin dag.
Kerstin

KROnPRINSESSENE sa...

Gratulerer med ny knall fin lampe!
Og det er som du sier: førsteinntrykket mitt også var rar, merkelig osv.
Men nå er det en stund siden den kom på ønskelisten ;)
Gled perfekt inn i stua de.
Klem May Helen

Maria Riazzoli sa...

fint! Svart och vitt funkar alltid!
Tjusig blogg du har : )

belinda hagen sa...

Heisann Bodil,
Kjempefin lampe - men noe annet som fanget mitt øye på bildet ditt, var dukkehuset. Det var jo bare helt fantastisk! Hvor har du fått tak i det?
Hilsen Belinda

Trådsnella sa...

*stønn* den er så vakker!
Akkurat slik er den som står på min ønskeliste også! Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med for den med 4 ledd?

Anna sa...

Kjempelurt med ein slik lampe Bodil!
For om trappa ein dag skulle verta øydelagd så kan du jo bare bruka denna:)

Tudeldu!

pudelflicka sa...

Tittar ofta in till dig och tycker om dina vackra fotografier!
Hedvig

mali-mo sa...

Åååå, du din lampesnopejente ;) Den var knallfin!!!!!

Frk.Virrum sa...

kjempefin, me like!

Chilli Charm sa...

Å den er jo bare så lekker! Heldig du :)

Gode ønsker sa...

Passa perfekt inn hos deg, knallfin! Liker godt stilen din og nyyydelige bilder, titter stadig innom:)

Fargebarn sa...

Kjempefin! Jeg elsker de lampene. Kjøpte min hos Ølen Møbel jeg også!

Marlene sa...

Helt superfin lampe, så lekkert med matt sort! De har jeg aldri sett før.
Var på bruktmarked i København for en stund siden og så så mage lekre gamle varianter i alle mulige farger.
Stua di kledde definitivt denne lampa!
Glad torsdag!

Minimenina sa...

Elsker lampen! Passet veldig fint inn der :)

Hilsen Kristin

Mitt lille hjem sa...

Kjempe lekker, og passet perfekt!

Klem
Christine

Bente sa...

Hei :)

Fine bilder du tar:)
For ei kjempestilig lampe!!!

Stilig dukkehus der også :)

Ha ei nydelig helg :)

AnnaJohanna sa...

Gratulerer med ny lampe! Kjekt å lese om deg og få en sniktitt hos deg i Rett Hjem :)

Ønsker deg en ny kreativ uke!

Beste hilsen AnnaJohanna - jentene

Deko-Impressionen sa...

Your blog is so nice and lovely to watch.

Have a nice evening.
Katharina from Austria

berit.andreassen.no@gmail.com sa...

dette var lekkert ! nå fikk jeg også lyst på en : )

herlig blogg forresten.. har ikke vært her før.. kommer nok igjen !

Ha en fin dag..