onsdag 2. april 2008

Best & Pest


























Best:

Kjøkkenet vårt er nok på dette tidspunkt det beste i huset vårt. Det lyseblå Smeg kjøleskapet er min stolthet. Sukkertøyet til ho mor! :-)

Er også veldig glad i stettefatet frå Riviera som me har alle oljene, diverse krydder og kvitlauken liggande på.

Så her fekk dykk endeleg sjå nokre bilete frå vårt kjøkken. Håpar at ingen blir skuffa, ettersom mange har venta på bilete. Vil berre seia at det fortsatt ikkje er ferdig, og dermed vil eg ta "skikkelege" bilete, når det er HEILT KLART (dvs. aldri).


Pest:

Back to 70-talet. Ja, det er badet vårt (og mange andre plassar i huset). Badet er så stygt at eg hoppar over det når eg viser nye gjester huset vårt! Egentleg betre om dei vaskar seg utomhus!Badet har grusom innredning. Pastellfarga, blomstrete plater som vegg. Flott lampe (ironi). Eg kan fortsetja, men viser dette. Finito.
Eng: Showing the best and the worst in our house.

73 kommentarer:

Anonym sa...

åh lyseblå Smeg-kjøleskap! Flott :) Og fatet til krydder var en fabelaktig ide, inspirasjonen kommer...

mali-mo sa...

Herlig å se at det finnes noen pester rundt omkring i det vakre Blogglandia. Kjøkkenet var kjempefint det, faktisk så fint at det var litt hardt å svelge (sjekk innlegget JEG la ut før jeg dro på besøk i bloggen din så forstår du hvorfor..).

Tusen takk for kameratips :) Har notert forslaget, og har det som en meget bra backup plan dersom det jeg har ikke lar seg fikse uten bruk av blodpenger. Fortsettelse følger..

Tonje sa...

Åhhh...disse smeg kjøleskapene er eye candy du..... så flott kjøkkenet ditt er...selv om det ikke er ferdig så ser det helt utrolig vakkert ut.Jeg har ogaå lagt ut min pest&best i dag...men det er detaljer ikke hele rom

Tone sa...

Så nydelig kjøkkenet ditt har blitt!! Elsker fargen på kjøleskapet, jeg har malt barkrakkene mine i den fargen. Og så har vi like håndtak, ti,hi. Jeg skal også snart legge ut kjøkkenet mitt, men det er ikke ferdig enda... Ha det så bra :-)

mali-mo sa...

Hehe, det bekrefter mine tanker rundt innlegget mitt; hvis bare fotoglimtene er små nok virker det aller, aller meste pent. Også kjøkkenet mitt. Hihi.

Tante Mimmi sa...

ÅÅÅ,deiligt! Trudde det var berre fryd og gammen over heile linja!
EG hoppar over rosen for den kjem så tett! -No forstår eg kva den veninna di snakka om!
Eg trur eg må legge ut bilete av alt som hopar seg opp fordi eg drøymer meg vekk i ørten bloggar...........

♥bagatellar♥ sa...

Her gikk det fra lekkert til ekkelt bokstavleg talt. Men tenker at når du har fått svingt staven så er alt lekkert, eventyr med gode fear har no alltid lykkeleg slutt. Kjekt å få ein liten "sneakpeak" av kjøkkenet, gleder meg til the grand opening.

Anonym sa...

Jeg virkelig elsker å se andres pest. Det får meg til å slappe av og tenke at det ikke bare er oss. ;-)

Gunhild sa...

Så fint kjøkken!! Endelig viser du det :) Alt fra deg er jo så nydelig. Det passet godt med litt inspirasjon nå som jeg planlegger mitt eget kjøkken. Jeg har også tenkt på hvit benkeplate, håper det er praktisk. (Min mann har ikke planer om hvit...) Den vifta di var karslig!!

Smilla sa...

Hihi... leste dette litt fort og leste APRIL istedenfor aldri på når kjøkkenet skulle være 100% ferdig. "Bodil har jammen full kontroll tenkte jeg"... Godt å se at du er litt som oss andre dødelige. Kjøkkenet er en drøm!

Badet ser jo ut som det har stort potensiale for å si det sånn! Du har jo sansen så det holder, så jeg føler meg trygg på at rommet er i de beste hender når dere velger å gjøre noe med det.

Karna sa...

Kjøkkent var iallefall kjempe flott, så får heller badet komme senere. Har plenty av pester rundt om kring i huset jeg også, og det verste er jo at jeg har valgt alt selv.....smaken forandrer seg jo...

Karna sa...

...og det kommenterte jeg jo ikke kjøleskapet....de er jo bare sååååå fantastisk fine, kjusa deg det!!

Ann Helen sa...

Hihi, her var det to ytterkanter ja;) Kjøkkenet var helt nydelig, du kunne fått frie hender hos meg!
Smeg´en er så fiin!!

Ann Helen sa...

...kan jeg spørre hvor innredningen er fra? Vi skal flytte, og må skifte kjøkken. Likte dette så godt! Vil ha noe mer landlig enn det stramme uttrykket vi har der vi bor nå, uten at det blir traust. Dette var midt i blinken!

Prinsesse Elin sa...

Å herre min for et nydelig kjøkken....dette må være et drømmekjøkken, BO.
Å den som venter på et nytt bad venter ikke forjeves....kunne minnet om badet slik vi hadde det hjemme i barndomshjemmet. he he
Skikkelig kontrast. Fin dag og god klem:O)

Fru Fjeldhammer sa...

Sier som de andre, et skikkelig nydelig kjøkken... til og med jeg hadde hatt lyst til å lage mat hadde kjøkkene mitt sett slikt ut.

og det er enda godt å se at vi alle har litt pest her og der.

klem

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Nydelig kjøkken og det kjøleskapet var utrolig lekkert!
Ha en flott dag!

Anonym sa...

Hei!
Nydelig kjøkken! Må bare si at du tar fantastiske bilder! Kan jeg få spørre deg hvilken objektivstørrelse eller linse du bruker? Lurer på å kjøpe en større til mitt kamera.
Cecilie

Dans på roser... sa...

Smask! Rålekkert!
Badet blir nok like fint når den tid kommer at du skal pusse opp der. =)
Det kjøleskapet var nyyyyydelig.

Anonym sa...

Hej Bodil.

Vilket underbart härligt kök du har! Smeg kylskåpet är ju jättefint.
Kul att du tittade in hos mig!
Vi ska hämta lille valpen nu på fredag. Sen blir det full rulle här.
ha en fortsatt bra vecka.
Kram Bodil.
Ps. Pistolskytte är något jag alltid velat prova på, är det kul?

Jorunn sa...

SUKK!!
Nydelige kjøkkenbilder fra deg Bodil! Lyseblått kjøleskap var utrolig tøft!

Cathrines blogg sa...

Sånt sukkertøy på kjøkkenet skal eg og ha ein vakker dag....... :o)

Lykke sa...

Er så fornøyd med å se at andre enn meg har litt pest. Men for en best!!: utrolig flott kjøkken og kjøleskap.

Fikk lyst til å gifte meg en gang til da jeg så de fantastiske invitasjonene du hadde laget. Jeg er jo allerde gift, men hvis det skulle dukke opp en ny anledning, eller en annen anledning, så vet jeg ihvertfall hvor jeg skal få laget invitasjonene..

Emmeline sa...

AAAAhhhh herlige bilder av BEST
( DEILIG DEILIG INSPIRASJON---OG VAKKERT KJØKKEN) OG gøyalt verste valg...hehehehe!!!
Men mitt bad var nok i sin tid verre... sikkert og sant, selv om du dog ikke har vist oss alt.
SKjønner GODT at du er fornøyd med denne kjøkkenløsningen--den var KNALLFIN og utrolig lys og stilig. Jeg likte det veldig veldig godt!

Jeg har vært på farten med jobben i dag, dermed ingen kommentar før nå!!! Men bedre sent enn aldri da selvfølgelig:)
Her er eldste sønnen kommet hjem og har fått seks på muntlig tentamen i dag. Han feirer ved å invitere sine fem beste kommentarer
inn i stuen og her spiller de dataspill på tven og sitter bredbeint i min hvite sofa... SUKK:) Men den gode moren kan jo ikke klage så lenge gutten har fått så god karakter--dobbeltsukk.

Smeg kjøleskapet er jo en perle, skjønner godt at du bare NYTER det!! Ha en fin kveld, her skal symaskinen til pers--må jo forsøke å overvinne bloggtørken før den spres over hele hjernen!

Anonym sa...

nydelig best og forferdelig pest...men men det kommer vell seg der og etterhvert. Som tidligere nevnt av en innlegger, her i huset er både besten og pesten selvvalgt..er ikke så mange årene siden det skulle være MØRKERØDT, men det begynner å komme seg her også...lyse delikate farger..:)
ha en forsatt fine dag Bodil

Emmeline sa...

Jeg må bare støtte deg på det med Karna sin pest... Karna bør faktisk få noen flere pester å bryne seg på ! Dette var vel det jeg ville betegnet som en pjuskepest!!

PS: Min datter har tatt bussen helt til Åsane for å inspisere Indiska. Hun følte seg så kul helt til hun kom inn på butikken og oppdaget at det var bare henne og en hel haug med damer som brukte rullator. Fjortis møter rullator på Indiska med andre ord...
Hun mente det var noe galt med den bergenske Indiska for de hadde visst bare grønne ting der. ALT var visstnok grønt... Men sånn er det når du er fjorten ---da er liksom alt sort/hvitt eventuelt grønt på en god dag!!!

Anonym sa...

Gratla med nytt kjøkken...nydelig.
Utrolig gøy å stikke innom bloggen din..inspirerende.
Lykke til;)

Windlost sa...

Bo, your kitchen is GORGEOUS. So full of light and so serene and lovely. Very, very gentle room!

Miss.T sa...

Nyydelig kjøkken !!
Enig i pesten... men det blir nok flott en gang det også.. håper du får lottomillionen på lørdag !! : )

Anonym sa...

Heisann Bodil :)
Detta va jo bare eit drømmekjøkken, eit sånt et har eg og sett på.. e jo begynt å tenka, nå når me endelig har bestemt oss for å flytta heim.. Og kjøleskapet ditt e jo ein drøm, gjer rommet ekstra kjekt og fint.
beste helsing fra askøy tøtto
PS: glede meg til å sjå bilda, håper dei kjeme fram denne gangen ;)

Maria sa...

Förstår att köket är bäst!! Vackert och fantastiskt SMEG kylskåp!!

Hanna sa...

Vilket underbart kök ni har!!!

Bo med Lena sa...

Endelig fikk jeg se kjøkkenet. Jeg har ventet lenge og det skuffet absolutt ikke! Så fint. Dette er jo helt mine farger da, så det skulle bare mangle:)

Så var det badet... så godt å se at alle hjem har noen "ikke-rom". Selv om jeg har gode minner fra 70-tallet er det noen som godt kan gå i glemmeboka:)

Lena :)

elisabeth sa...

FY FA......N! Dette var jo helt rått!!! Kanonbra, og den hvite benkeplaten skal jeg ha på mitt neste kjøkken, nå er den bare på vaskerommet?!?!?!? For det blir jo et neste kjøkken;)

LOVE IT LOVE IT LOVE IT!!!!!

elisabeth sa...

Badet kommenterer jeg ikke...hahaha;)

Merete sa...

fantastisk kjøkken, Bodil!!! som tatt rett ut ifrå eit interiørblad dei bildene der ;o) og så DET kjøleskapet då!!!
likte godt pest-bildene og eg..herlig å sjå at ikkje alt er like fantastisk i din heim heller ;o)
kos deg, vennen!!

☆Therese sa...

For et herlig kjøkken og kjøleskapet er bare helt digg :o)
Lyseblått er favorittfargen min, så det falt i smak :o)

Pest har vi nok litt av noen og enhver ....
Ha en god kveld

Linda Nordli sa...

Har kun et ord å bruke på kjøkkenet ditt... VAKKERT!!!! Jeg er stum av begeistring. Takk for inspirasjon:) Man får ta et rom av gangen.. Ha enfin kveld! Klem fra meg.

Den gode feen sa...

FANTASTISK FANTASTISK FANTASTISK!!!!

Minnelita sa...

Ønsker meg smeg kjøleskap sååååå mye. Hvor fant du det?

tinemor sa...

Rålekkert kjøkken!!
Det var faktisk litt kontrast på kjøkken kontra bad ja.....
Men det blir vel lekkert en dag det å!
Da har du jo noe å glede deg til å få gjort noe med.
Her i huset er det enda noen rom som står klar for full oppussing, så du er ikke alene ;-)

Huset på toppen sa...

Hei

Så flott kjøkken, lyst og trevelig:-)

Du er utrolig flink å fotografere, detaljene kommer så godt frem!!
Likte ideen med krydder og olje flasker på stettfatet!

Ha en god natt!
ps.kan jeg linke deg på min blogg?

Anonym sa...

Hehe, kult bad. Gjorde seg blant alle de "riktige" interiøridéene rundtomkring! Ikke at det er noe galt med kjøkkenet - men allikevel.

Bloggen din var en "oi!" -oppdagelse - etter å ha surfet litt via linker på diverse blogger og via kommentarlinker. Det er en morsom nettverden!

Er så flotte bilder du tar. Rart hva som gjør at noen bilder blir kunstverk og andre ikke, om motivet er det samme i utgangspunktet...

Anonym sa...

Gratulerer med nyyyyydelig kjøkken. Jeg misunner deg det kjøleskapet!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

For en nydelig Best, og bilder. Kjøkkenet ser ordentlig flott ut. Deilig med nytt og tilpasset akkkurat for deg og dine. Mitt er 2 år gammelt, guuud så tiden flyr, men husker hvor mye tid jeg brukte for å tilpasse det mine arbeidsvaner og behov. Søren ta meg ingen hokuspokus, men da var det å bli god venn med metermålet,hehe Kjerringa mot strømmen her, gikk fra hvitt til brunt, som å banne i kirken her i interiørland, men hater en vaskefillen så hater en vaskefillen, fniiis.
Drit i pesten,noe er det i de fleste hjem, lukke øyne og dører gjør underverk for sjel og sinn ;o)))
Ha en super helg
Klem

Brunkullan sa...

Wow! Vilket kök!
Smeg kyl/frys vill jag också ha i vår stuga! Gärna ett ljusblått:)

Susanne

MODERN COUNTRY sa...

Aaah!! Fantastisk flott Bo!! Hjelpes, her var det mye delikat. Og du og du så vakkert kjøleskapet ditt er! (takk for tipset) Kan skjønne du er superfornøyd med dette, kjøkkenet er jo husets hjerte og da er det viktig å ha det både praktisk å delikat rundt seg.

Jeg sier som mali-mo, deilig å se at andre også har rom som får enn til å gremmes. Det er lett å tro at alle her inne har det perfekt rundt seg.

Og du Bo, takk så mye for motiverende ord i bloggen, det betyr masse skal du vite!

Så får du ha en herlig helg og nyyyt kjøkkenet :)
Klem Aina

My little footprints sa...

Hei Bodil! Denne nye "leken" med pest og best, synes jeg var morsom ;) Kjøkkenet ditt var jo aldeles nydelig, og kjøleskapet var jo bare snadder ;) hihi..
Pest har vi vel alle, min pest er kjelleren og da legger jeg ALL skylda på Roy hihi ;) Der får han bare rote og ordne så mye han bare orker! Og det har han visst gjort også, for der ser det virkelig ut som en slagmark ;) Og han sier han har system? Tror jammen ikke gutten vet hva det ordet betyr jeg.... hihi..
Ønsker deg iallefall en kjempefin helg! Får håpe at du får mye herlig vårvær slik at du kan kose deg litt i sola!
Klem fra Beth

H A N N A S - F O R M sa...

Underbart kök och fantastiska bilder!

KRAM
Hanna

Anonym sa...

WOW så nydelig kjøleskap! SMEG er lækkert. Jeg så et mintgrønt SMEG skap på ELKJØP for noen mnd siden og der stod jeg og mysa hhiihi

tror jeg skal henge meg med denne best og pest etter hvert jeg også :) god helg!

Solange sa...

oh, nice photos, I really like your kitchen and the worst of your house...well, I think your house looks so lovely, the little flaws are not seen :-)

The colours are so calm and it looks spacious.

have a good weekend,

Solange

Huset i Hagen sa...

Næmen har jeg ikke kommentert her ennå...Jeg har vært inne flere ganger og tittet på vidunderkjøkkenet ditt så. :0) Det var veldig lekker med smarte og praktiske løsninger. Med kjøleskapet som prikken over i`en. For noen år siden da vi skulle ha nytt kjøleskap ville jeg jo ha et sånt kjøleskap da. Men mannen fant ut det ble for lite....og dumme meg godtok jo den men jeg skulle ikke kjøpe et nytt kjedelig. Derfor har vi nå et som vi har kjøpt brukt, sånn midlertidig til jeg har fått bearbeidet mannen he.he. Men vi har bygget kjøleskapet inn i veggen slik at vi ikke ser annet enn fronten på det. Vel, det var superfine bilder av kjøkkenet ditt! Ha en fin helg! Og badet ditt får vi sikkert gleden av å se nyoppusset senere tenker jeg. ;0)

Hem och Lycka sa...

Åh, vilket underbart kök och Smegen är jag så sotis på.. ;-) kram!

mali-mo sa...

Innspill til badet ditt hos meg...regner med du fremdeles har humoristisk sans ;) God søndag!

Hilde's rom sa...

Hei Bo! Kjøkkenet ditt er en drøm, og bildene er utrolige! Jeg har tittet inn på bloggen din flere ganger, og synes at den er helt fantastisk! Er det greit for deg at jeg lister den opp på bloggen min over blogger jeg liker? Har akkurat laget min egen blogg, og det er ingen tvil om at du inspirerer :)

krinkelkroken sa...

Nydelig kjøkken og supersøtt kjøleskap, forstår godt at du er fornøyd!!!

vi har et par bad her også som skulle hatt en shinings.....men vi får ta litt etter litt;)

Ha en kos uke:)

JULIEK sa...

For et nydelig kjøkken du har : )

Den gode feen sa...

OPPDATER!

små vackra ting sa...

Vilket underbart vackert kök. Den ljusblå pastellen är så härlig. Förstår att detta rum tillhör bäst- kategorin. Vilken inspiration man får=)
//Cecilia

Emmeline sa...

Gamle damer på 41 år?? Det har sjelden vært noe å samle på...Bare skrammel med sånne damer!!Hehehe

Har desverre ikke fått sett på ungkaren. Sist runde for evigheter siden med han der MAX fikk jeg nesten problemer med Trøndere fra Øvre Sinsaker etterpå---ikke det at jeg kjenner noen men likevel...

Men så viser det seg at en av mine kollegaer fra gamle dager har sendt barnet sitt avgårde til denne ungkarsgreien. Det setter virkelig i gang ideene i hodet mitt her---- Tenk om en av mine prinsesser en gang finner på noen sånne håpløse ting.. SKREKK OG GRU!
Da må jeg være med som anstand isåfall, som en slags overbeskyttende mor ala Farmen...
Det hadde gjort seg gitt. De hadde trolig ikke blitt gift med Ungkaren men sendt på hodet hjem igjen... Ser du forresten holder på å sette Bloglandia på hodet med Best og pest innlegget. Her er jeg nummer 60 som har noe på hjertet??
Det er ikke verst!

Rosa sa...

Eit nydeleg kjøkken har de fått til! Eg elskar blandinga kvitt og lyseblått på kjøkken,og Smeg-skapet gjorde verkeleg susen.

Dette er ein blogg eg lyt fylgje vidare!

Anonym sa...

Hihi gøy med litt pester og da,er ikke det litt av sjarmen ;-) Har et forferdelig bad jeg og, men det fine er jo at da er det rom for forbedring, og nye oppussings prosjekter etterhvert :-) Elsker kjøkkenet ditt da, så lyst, og elegant! :-)

Jordgubbar med mjölk sa...

Helt underbart! Som en dröm!

Villa Humlebo sa...

Vilket underbart kök!!!
Hoppas mitt blir lika fint när det är färdigt... Kylskåpet från Smeg är ju så ljuvligt!!
kram

Anonym sa...

Du har så fantastiskt vacker kök. Rena drömköket med vackra saker.

Kram
Carola

Anonym sa...

Ny besøkende på din blogg! Jeg blir helt bergtatt av de vakre lyse bildene og de nydelige barna dine! Jeg før en følelse av full lykkerus! Som forholdsvis ny mamma til lille dokka mi på 17 mnd vet jeg at det ikke alltid er så, men stort sett sprenger brystet mitt av den største kjærlighet jeg noen gang har opplevd. Du er også en kunstner på design - bryllupsinvitasjonene var skjønne! Jeg er selv utdannet innen klesdesign men jobber ikke med det. Misunner deg din nye printer og alt det flotte du klarer å lage! Jeg kommer på besøk igjen!

A home far away sa...

Åhhh köket ditt, det är sååå fint! Jag förstår att du är nöjd med det:-.
Pest kan man alltid göra nåt åt eller hur?

Landstil sa...

Ååå for et kjøleskap!!!!!! ELSKER Smeg kjøleskapene, og det SKAL jeg ha en gang !!!
Resten av kjøkkenet ditt var også helt fantastisk!!! DU kan være fornøyd med det ja :)

Klem

In my house sa...

Hej tjejen!!!

ojojoj,,herregud vilket fint kök,,,och kylen är ju skitläcker!!!

Blir sååå avundsjuk... Jättefin blogg och mysiga kort!!!

Kram josse

Tove sa...

For et fantastisk flott kjøkken! Så rent og delikat:)

Og badet, kan levende forestille meg det, hihi

Marigrafen sa...

Du har et helt fantastisk kjøkken! Sånn kjøleskap SKAL jeg også ha en gang :D

Marigrafen sa...

Hvor har du kjøpt kjøleskapet forresten? :)

Anonym sa...

Du har et fantastisk fint kjøkken!!! Skal snart sette i gang med husbygging, og jeg har sett for meg noe sånt så du har. Er det lov å spørre hvor du har kjøpt det?

Tina