lørdag 23. januar 2010

Light my fire


Dette brettet er blitt eit oppsamlingsbrett for talgalys,
plassert midt på stovebordet.
Lassevis av halvbrente lys som ein gong hadde æra som adventslys,
utelys eller berre som eit innetalgalys endar sine dagar her.

Brettet har levande lys heile dagen.
Sotet legg seg som ei hinna over alt,
men det ser me fyrst til våren...

Det er derimot to stk skjønne talgdamer som slepp å bøta med livet...
Dei burde vel i det minste blitt pakka ned med julepynten!
Dei eg snakkar om er desse to:


Det går berre ikkje an å setja fyr på noko slikt!
Eller kva synes du?

I kveld brenn fatet slikt som dette:

Ha ein fortsatt god opplyst laurdagskveld!

*Vart så veldig lett å blogga når PCèn står rett ved sida av deg, i stova...

**Dei skjønne talgdamene vart kjøpt på Berthas før jul!

12 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Nej, de söta små hade inte jag heller tänt, ljuvliga!

kram Mia

Emmeline sa...

Jeg la merke til det tøffe brettet med lysene i forrige innlegg...Elsker de søte damene, de er til å spise opp.---men ikke å brenne. Da jeg så overskriften nå tenkte jeg: OH NO:::LIGHT MY FIRE???? Ikke si at hun har tent på damene? De er alt for fine til å bli brent. Litt sånn heksebrenningaktig ting å gjøre, ikke koselig bare bestialsk. Heldigvis har Bodil Bo vett og forstand og brenner kun hvite talglys uten fjes og søte kåper. Det kan vi like. Flott fat, og flott steming:) Inspirerende og koselig på samme tid. Ha en fin fin lørdagskveld. Kun femten minutter igjen til midnatt nå:)

Christelle sa...

je suis sure que tu n'auras pas le courage d'allumer les petits bonhommes bougies : ils sont trop mignons !

mi-rachel sa...

nei..de der må du ikke tenne på.
og god ide med et sånt oppsamlingsbrett:)

FruLisa sa...

Nydelige damer som bare må stå der og være tjukke og liksom passe på at alt går rett for seg med de andre lysene:-)

Anonym sa...

Levende lys er alltid koselig...men det sotet kunne jeg vel greid med uten ja;)

Anonym sa...

Hej ,

Du har en fin, underbar, lantlig, stilren blogg.

Var har du hittat din mysiga tallrikshyllan?

För första gången hittade jag hit.

Hälsningar från Nådendal, Kirsi

beate sa...

Nydelig! Elsker tente lys, og jeg synes det er ekstra fint når de blir samlet på den måten!

ønsker deg en herlig søndag

klem Beate

Guttemamma sa...

DRiver og brenner restelys på brettet mitt jeg og:)
De hvitedamene bør få leve,enig med du!! Likte godt den lille kroken din forrige innlegg,Bodil og ønsker deg pog de skjønne barna dine en flott søndag!!
Anette:)

Fargerike Dagny sa...

Nydelige små piker! Minner meg om eskimoer :)

Haust sa...

Kjempefint brett lys, det vert veldig effektfullt når ein samlar massevis av lys! Lysdamene er fantastisk søte, dei hadde ikkje eg heller hatt hjarte til å setje fyr på!!!

Down Comforter sa...

Nice lighting decoration it's very impressive. well put together the collection looks very interesting to me.